maanantai 16. syyskuuta 2013

Surujuhla

Aurinko oi, pilveen mennä voi, ja harmaat värit luonnon usein peittää. Yllä pilvien, on taivas sininen ja yläpuolla kaiken sen, on kotimaani kirkkauden.
:,:Taivaan isä pitää huolta lapsistaan, ja voimaa antaa päivään uuteen.:,: jne......(Erik Haapalo).
Olin mukana surujuhlassa, joka oli minullekin hyvin koskettava tilaisuus. Vainaja oli lapsuuskotini lähinaapurin emäntä ja lapsuuteni ajan sellainen ystävä, joka jätti paljon pysyviä muistoja elämääni. Hän oli sellainen voimavara, mitä on vaikea selittää. Kääntäen. Jos ajattelen hänen puuttumistaan elämästäni, tilalla olisi ollut valtava tyhjiö.Eikä vain minun, vaan myöskin perheeni kohdalla. Tuntui hyvältä yhdessä surevien perhekuntalaisten kanssa käydä vainajaan liittyviä muistoja läpi ja jakaa niitä yhdessä heidän kanssaan.
Näitä muistoja alkoi tulvia mieleeni siitä lähtien, kun sain viestin hänen kuolemastaan.
Kirkon penkissä istuessani ja nostaessani katseeni ylöspäin, silmiini osui jälleen kerran suurella kirjoitettu, lohduttava lause. "MINÄ ANNAN SINULLE ELÄMÄN KRUUNUN".
Jeesus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, hän elää, eikä kukaan, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole". Joh.11:25,26. Tämän sanan mukaan usko Jeesukseen kantaa meidät ajan rajan yli. Sillä vaikka tämä savimajamme  peitetään multaan, niin usko Jeesukseen nostaa meidän iankaikkisen henkemme Jumalan luo."Iankaikkisuus alkaa jo täällä, maitten päällä ja jatkuu iäti taivaassa", sanotaan eräässä laulussa.
Jeesuksessa on meidän turvamme tässä  niin monella tapaa turvattomassa ja yhä epävarmemmaksi käyvässä maailmassa. Tulkaamme hänen tykönsä kaikki työtä tekevät ja raskautetut, niin hän (Jeesus) antaa meille levon.
Alussa siteeraamani laulun viimeinen säkeistö kuuluu näin :  Mä riemuitsen, vaik`vähäinen on kaikessa, mitt`eloon, tähän tulee.
Vaan tiedän tään ja uskossa jo nään, kun synti lakkaa kerran, onnellinen, olen luona Herran.
:,:Taivaan isä pitää huolta lapsistaan ja voimaa antaa päivään uuteen.:,:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti