sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Vie sanoma yli merten ja maan.

"Vie sanoma yli merten ja maan: Olemme löytäneet Vapahtajan, kuoleman voittajan, pelastajan, Jeesuksen armaan." Näin sanotaan eräässä lähetys laulussa ja siinä tarkoitetaan tätä suurta ilosanomaa syntiemme anteeksi antamuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. Vietimme  seurakunnassamme lähetys aiheista tilaisuutta ja ainakin minulle tämä asia tuli niin sanotusti "iholle".
 Kun tuntuu siltä, että nyky Suomessa tämä elämämme kallein asia halutaan tieten tahtoen unohtaa ja maahan polkea. Jeesus itse kysyy, että "löytäneekö hän palatessaan uskoa maan päältä"? Uskomuksia kuitenkin on paljon. Se nyt vielä jotenkin uskotaan, että Jumala on olemassa. Raamattu sanoo, että "riivaajatkin sen uskovat, ja vapisevat". Jeesus kuitenkin tarkoittaa tässä tätä pelastavaa, henkilökohtaista uskoa Häneen itseensä. Ja koska Jumalalla ei ole lapsenlapsia, vaan ainoastaan omia lapsia, niin siksi evankeliumin ilosanoma on kerrottava jokaiselle sukupolvelle aina uudelleen.Sillä  uskomalla Jeesukseen omana henkilökohtaisena Vapahtajanamme meistä tulee Jumalan lapsia, taivaan kansalaisia ja saamme kuulua Jumalan pyhien perheväkeen.
 Tähän yhteyteen haluan liittää vanhan, puhuttelevan laulun Vetelin tyttöjen laulamana.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti