perjantai 14. huhtikuuta 2017

Se on täytetty.

 Tänään Pitkäperjantaina muistelemme Jeesuksen ristinkuolemmaa. Hän antoi henkensä meidän puolestamme ollen Jumalan uhrikaritsana. Ristin kuolemallaan hän sovitti koko maailman synnit. Raamattu sanoo; "sillä ilman veren vuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta".
Se on täytetty! Näin Jeesus huusi ristillä ja antoi henkensä. "Hän antoi henkensä". Sitä ei kukaan häneltä ottanut vaan hän antoi sen vapaa ehtoisesti rakkaudesta meihin.
Jeesus täytti puolestamme kaiken lain, joten minun ei enää tarvitse ryhtyä sitä täyttämään ollakseni Jumalalle kelpaava.  Ei niin, että minun täytyy suorittaa, vaan niin että minä saan....    "Sillä; vapauteen Kristus vapautti meidät".
Kirjoitan tähän erään lapsuus muistoihini liittyvän laulun sanat.                 

 MUN TÄHTENI......
Sä jätit loiston taivaan. Sä puhdas viaton ja synnitön. Maan päälle tulit alas tuskaan vaivaan, mun tähteni näin kurjan ihmisen.

Sun päällesi mä pilkkapuvun laitoin, sun jalkoihis ja käsiis naulat löin. Mä kruunun sulle tappuroista taitoin, ja otsan puhtaan silllä seppelöin.

Oi rakkaus sä tuskan aateloima, nyt eessäs tahdon maahan kumartaa. On ylistetty pyhän veren voima, se kurjan kuolemasta pelastaa.

Saa lunastettu lauma luokses tulla, sen kohta kutsut päälle pilvien. Saan minäkin! Ei ansiota mulla kuin arvet lyömieni haavojen.

Laulun säkeistöjen viimeinen lause on kertosäe.
Laulun tekijöistä en nyt löytänyt tähän tietoja.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti