keskiviikko 1. huhtikuuta 2020

Palataan juurille.

Nyt kun korona-ahdistus on syrjäyttänyt ilmasto ahdistuksen tulee mieleen, että mitähän seuraavaksi ja, että miten näistä selvitään?
Meillä on jo monet vuodet ollut niin hyvät olot täällä koti Suomessa, että pidämme kaikkea aivan itsestään selvyytenä. Esim. hyvä terveyden hoito, hyvä sosiaaliturva, oppivelvollisuus ja hyvät koulutus mahdollisuudet. Niin paljon hyviä asioita ettei luetella taida.
Mutta olemmeko osanneet näistä hyvistä asioista kiittää Jumalaa. Kun meillä ei ole ollut tarvetta elämämme vaikeuksissa kääntyä Jumalan puoleen niin olemmeko vallan unohtaneet hänen olemassa olonsa.
Nyt tänä koko maailmaa ravistelevan korona virus ahdistuksen aikana on hyvä palata "juurille." Siis koko ihmisuvun juurille.
Sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat." Ps. 24:1.
Jumala on luonut tämän kaiken näkyvän ja myöskin näkymättömän.
Hän on luonut meidät ihmiset ja myöskin lunastanut koko syntiin langenneen ihmiskunnan Jeesuksessa Kristuksessa. Eli hänellä on kaksinkertainen omistusoikeus meihin.
Löysin Raamattu.fi sivustolta päivän tunnussanan. Miten hyvin se sopiikaan edellä kirjoittamaani. 
Jesaja 65:1
Minä olen kyllä ollut lähellä,
mutta he eivät ole minua etsineet,
                olen ollut läsnä,
mutta he eivät minua kyselleet,
olen sanonut! "Tässä olen, tässä olen!"
Tälle pakanakansalle joka ei kutsunut avuksi minun nimeäni.
,

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti