torstai 8. toukokuuta 2014

"Kun Jeesus on omana mulla"

Olin jälleen aamutuimaan siivoamassa rantamökin pihaa ja otsikon mukaiset laulun sanat alkoivat soida korvissani.Siis ihan oikeasti soida. Olin nimittäin pitkin talvea ja kevättä suunnitellut kokeilevani sellaista pientä kasettisoitinta, minkä voi laittaa taskuun ja sieltä johdot sitten korviin. En tiedä keneltä lapsista se on aikain saatossa jäänyt meille,Jostain kätköistä se vain oli noussut esiin ja ajattelin, että kävelylenkeilläni se voisi olla hyvä askelten vauhdittajana. Nyt  sain sitten muutettua ajatukseni toteutuksen asteelle.
Sain kokea monta "ahaa" elämystä asian tiimoilta. Olin valinnut ensimmäiseksi kuunneltavakseni Jorma Elorinteen laulamia lauluja sisältävän kasetin.Tämä otsikon laulu: "Kun Jeesus on omana mulla", toi mieleeni erään kaukaisen muiston. Muistan kuinka äitini istui tuossa meidän keittiön pitkällä seinän vierus penkillä ja lauloi tämän laulun omalle isälleen ja äidilleen. Hän halusi tämän laulun sanoin kertoa heille ilosanomaa Jeesuksesta.       Kalevi Lehtinen on eräässä kirjassaan hyvin tuonut esille, mistä tässä Jeesuksen meille lahjoittamassaan pelastuksessa on kysymys. Hän oli 16-vuotiaana sanonut ensimmäistä kertaa "kyllä" Jeesukselle. Lainaan tähän hänen kertomaansa. "Tajusin, että Jumalan edessä olen aivankuin syytettynä oikeudessa. Jumala on tuomari, minä olen syytetty, Jeesus on minun puolustusasianajajani ja Saatana on syyttäjä. Nimi Saatana tarkoittaa syyttäjää. Siinä oikeudessa ei hiukkaakaan merkitse se, miltä syytetystä tuntuu. Kaiken ratkaisee se, mitä tuomari sanoo.Jos Jumala sanoo, että sinut, Kalevi, on julistettu syyttömäksi sen takia, että sinun puolustusasianajajasi on jo kärsinyt rangaistuksesi etukäteen, niin vaikka minusta tuntuisi miltä, sillä hetkellä minä olen syytön ja vapautettu tuomiosta. Tästä Raamattu käyttää vaikeata sanaa: vanhurskauttaminen, syyttömäksi julistaminen".  Jeesus antoi omilleen tehtäväksi viedä tätä sanomaa aina maan ääriin asti. Otetaan asia vakavasti, vastataan Jeesukselle kyllä ja liitytään tähän ilosanoman viestin viejien suureen joukkoon. Tämä asia koskee kaikkia ihmisiä ja on kaikkein suurin sanoma, mitä ihmiskunnalle maan päällä koskaan on annettu. VOITTO ON JO SAAVUTETTU, sota on jo voitettu,vain "taistelu", (meidän osaltamme),  on hieman kasken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti